Pizza! Heerlijk. Veel mensen vinden een pizza lekker om te eten. Het heeft ook iets gezelligs om met elkaar een pizza te eten. Als je koolhydraatarm eet of een Keto-leefstijl hebt, lijkt het alsof je dan geen pizza meer kunt eten. Niets is minder waar. Maak de bodem van bloemkool en beleg met je favoriete toppings als tomaten, paprika, mozzarella, kaas, vis etc en je hebt een overheerlijke, gezonde pizza die past in jouw leefstijl.

Wat heb je nodig? (voor 2 personen)
Voor de bodem: 1 grote bloemkool, handvol geraspte parmezaanse kaas/grana padano, 1 eetlepel oregano, zout, peper, 1 ei

Topping: tomatensaus/tomatenpuree, tomaat, ui, Italiaanse kruiden, groente, kaas, proscuitto, parmaham etc.

Snij de bloemkool in roosjes en doe het in de keukenmachine. Mix tot je bloemkoolrijst hebt. Verdeel de bloemkoolrijst over pakpapier op je bakplaat en bak dit 25 minuten in de oven op 180 graden. Roer af en toe door. Als de oven klaar is, haal de bakplaat uit de oven en laat het afkoelen.
Als je rijst is afgekoeld, doe je het in een schone, droge theedoek en knijp je al het overtollige water eruit. Als je hier mee klaar bent, doe de bloemkool in een grote kom. Voeg een ei, kaas, oregano, peper en zout toe en roer goed door elkaar.

 

de pizza voor je het belegt met de toppings

Doe een nieuw vel bakpapier op de bakplaat. Doe het mengsel op het bakpapier en druk uit tot een dunne bodem. Bak de bodem ongeveer 20 minuten in de oven op 180 graden.
Snij intussen de groente voor je topping.
Als de oven klaar is, beleg je de bodem met tomatensaus, kruiden en de toppings die je op je pizza wilt. Bestrijk de randen van je pizza met olijfolie om verbranden te voorkomen.
Bak de pizza nog ongeveer 15-20 minuten de oven en genieten maar!

Het duurt wat langer om deze pizza klaar te maken, maar dat is het meer dan waard!